24. marts 2019

Jesper Møller Petersen fratræder som direktør i Næstved Havn

Direktør i Næstved Havn Jesper Møller Petersen fratræder sin stilling efter fælles aftale med bestyrelsen i Næstved Havn.

Bestyrelsen i Næstved Havn og Jesper Møller Petersen har netop indgået en fælles aftale om, at Jesper Møller Petersen fratræder sin stilling som direktør i Næstved Havn efter 15 år på posten.

- Tiden er inde til, at der kommer nye kræfter og nye øjne på vores udfordringer og muligheder. Jesper forlader en havn i fin form, og jeg vil gerne sige tak for mange års indsats og ønske ham god vind i fremtiden. Nu tager vi hul på et nyt afsnit i Næstved Havns historie, der rummer spændende udfordringer i form af blandt andet en udflytning af havnen, lyder det fra bestyrelsesformand i Næstved Havn, Kristian Skov-Andersen.

Jesper Møller Petersen er 48 år gammel. Han blev ansat som havnechef i Næstved Havn i 2004 og udnævnt direktør i 2012. Han har haft sidste arbejdsdag i Næstved Havn.

Næstved Havn har konstitueret havnefoged Michael Baltzer som havnechef og vil begynde arbejdet med genbesættelse af stillingen snarest.

Kristian Skov-Andersen, bestyrelsesformand i Næstved Havn, tlf. 5181 7188, mail: kgsko@naestved.dk