24. april 2019

Kommuneplanstrategi 2019 bliver sendt i høring - kom med din mening

Næstved Byråd vedtog på byrådsmødet i går et forslag til Kommuneplanstrategi 2019. Nu bliver forslaget sendt i otte ugers høring, og det betyder, at alle borgere kan give deres mening til kende om forslaget.

Forslaget til Kommuneplanstrategi 2019, som byrådet i Næstved Kommune vedtog på byrådsmødet i går, bliver nu sendt i høring i otte uger. Dermed kan alle borgere og virksomheder komme med deres mening i et høringssvar til Kommuneplanstrategien.

En Kommuneplanstrategi lægger de overordnede rammer for kommunens udvikling de kommende år. Med andre ord sætter den kursen for, hvor kommunen skal bevæge sig hen.

Startskuddet til arbejdet med kommuneplanstrategien lød tilbage i februar 2018, hvor det nyvalgte byråd var på visionsseminar i Maribo. Her igangsatte de den proces, der endte ud med visionen "Mærk Næstved - sammen om fremtiden".

- Den nye Kommuneplanstrategi folder vores vision ud i en række temaer - og den sætter fokus på de strategiske projekter i form af eksempelvis Holmegaard Værk og Næstved Havn. Samlet set synes jeg, at den giver os et godt udgangspunkt for vores videre arbejde med at bringe Næstved Kommune godt ind i fremtiden, og vi hilser alle høringssvar velkommen, lyder det fra borgmester Carsten Rasmussen.

For at give kommunens borgere og erhvervsliv mulighed for at bidrage til målsætningerne i kommuneplanstrategien, har der under arbejdet med Kommuneplanstrategi-forslaget været afholdt borgermøde om Kommuneplanstrategien, ligesom der har været yderligere involvering af bl.a. lokalråd og foreninger i Næstved Kommune.

Nu bliver forslaget altså sendt i høring fra den 24. april til den 19. juni 2019, og i denne periode har alle interesserede mulighed for at sende et høringssvar til kommunen.

Hele forslaget til Kommuneplanstrategi 2019, og hvordan man indsender et høringssvar, kan man finde på Næstved Kommunes hjemmeside www.naestved.dk under punktet Borgermøder og Høringer.

Alle indkomne høringssvar vil blive behandlet i forbindelse med byrådsmødet den 27. august 2019.

Carsten Rasmussen, borgmester i Næstved Kommune, tlf. 5588 5000, mail: caras@naestved.dk